Új jelszó kérése
Kategóriák
Házhozszállítás

Partnereink

Hírlevél
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Vásárlási feltételek

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a ajandekbigyo.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: Daymus Webshop és Média Kft.

Székhely: 2112 Veresegyház, Fő út 17

Cégjegyzékszám: 13-09-183158

Bejegyző Bíróság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 25764066-1-13

Számlavezető pénzintézet: Raiffeisen Bank Zrt.

Számlaszám:

E-mail cím: ugyfelszolgalat@ajandekbigyo.hu

Telefonszám: +36 (30) 628 4312

3. A honlapon folytatott tevékenység

Az AjándékBigyó.hu online áruházban kizárólag új, minőségi termékek kerülnek forgalmazásra magánszemély és céges megrendelők részére egyaránt. Online áruházunk kiskereskedelmi tevékenység keretein belül forgalmazza az áruházban megjelenő termékeket.

 

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.ajandekbigyo.hu online áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. Az AjándékBigyó.hu online áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.

4. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

A honlap olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amely más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!

5. A honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. A Többet olcsóbban menüpont alatt találja azokat a termékeket, amelyekre az áruház több darab rendelése esetén mennyiségi kedvezményt biztosít. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.

A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra.

A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.

Az árak minden esetben kiskereskedelmi bruttó árak, amelyekekről a Szolgáltató minden esetben AAM mentes számlát állít ki. A honlap tartalma, valamint az árak megtekintése regisztráció nélkül is lehetséges bármely az oldalra látogató Felhasználó számára.

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre. VAGY

A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

A Szolgáltató aláveti e magát bármilyen magatartási kódex rendelkezéseinek és amennyiben igen, akkora magatartási kódex hol érhető el.

5.5. Számla

A Szolgáltató minden megrendelésről a Számlázz.hu szolgáltatás rendszerén keresztül e-mail formájában küldi meg a távnyomtatású számlát (nem e-számla!). A számlák távnyomtatása a NAV által is engedélyezett módszer, ebben a formában nincs szükség a számla kinyomtatására és postázására. Távnyomtatású számla esetében a Felhasználó számára a számla kiállításával egy időben a Számlázz.hu rendszere egy e-mailt küld, amiben a linkre kattintva tudja kinyomtatni 1 példányban az eredeti számlát.

A Szolgáltlató a megrendelés minden egyes tételét külön tünteti fel a számlán, a szállítási díjjal együtt.

5.6. Fizetés

5.6.1. Előre utalás

A megrendelést követően e-mailben megküldjük az utaláshoz szükséges adatokat (cégnév, számlaszám, szállítással növelt végösszeg, valamint a megrendelés azonosítót), melyek alapján Ön elindíthatja az átutalást.
Az utalás megérkezése, a pénzügyi könyvelést követően e-mail értesítőt küldünk és aznap, legkésőbb másnap küldjük a csomagot a futárral.

Fontos, hogy a közlemény rovatba minden esetben írja bele a "Megrendelés száma" -t, ez alapján azonosítjuk be az utalást.

5.6.2. Utánvét

A megrendelés ellenértékét közvetlenül a csomag átvételkor a futárnak is kifizetheti. A megrendelést követően átadjuk a futárnak a küldeményt, melyet az Ön által megadott címre szállít és amikor kézbesíti, az átvételkor készpénzben fizet a futárnak.

5.7. Átvételi lehetőséges, Szállítás

5.7.1. Magyar Posta Logisztika Zrt. futárszolgálat

MPL ügyfélszolgálat

+36 (1) 767 8282 (helyi tarifával hívható telefonszám)
Hétfőtől szerdáig 08:00-16:00
Csütörtökön 08:00-18:00
Pénteken 08:00-17:00

5.7.2. Webox Hungary Kft. futárszolgálat

Webox ügyfélszolgálat

+36 (1) 445 3663 (helyi tarifával hívható telefonszám)
Hétfőtől péntekig 08:00-18:00


Kiszállítás munkanapokon hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között történik. Hétvégi kiszállításra nincs lehetőség.

A Felhasználó bármilyen címet megadhat kézbesítési címnek, ahol a fent megjölt időszakban tartózkodik, akár munkahelyi címet is.

A csomag aktuális helyzetéről a holnapon a rendelés nyomonkövetés részben tud tájékozódni, valamint a kiszállítás státusz értesítő e-mailben minden esetben megadjuk a csomag fuvarlevél számát, valamint a futárszolgálat nyomonkövetési felületének az elérési linkjét, ahol bármikor nyomonkövetheti a csomagját. A csomag futárszolgálatnak való átadását követően online áruházunk e-mail értesítőt küld a Felhasználónak, valamint a futárszolgálat részére kapcsolatfelvételi célből átadjuk a Felhasználó e-mail és telefonos elérhetőségét.

Felhasználónak lehetősége van, hogy a futárszolgálattal felvegye a kapcsolatot a szállítási időpont további pontosítása miatt.

Abban az esetben, ha a futár a megadott címen nem talál senkit, és a megadott telefonszámon sem éri el a Felhasználót, meghagyja elérhetőségét a Felhasználónak és a továbbiakban a futárral lehet egyeztetni a 2. kézbesítés lehetőségéről. Amennyiben a 2. kézbesítés is sikertelen, a futárszolgálat visszaszállítja a Szolgáltatónak a küldeményt.

A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Szállítási költségek az alábbi linken a "Szállítás" fülön érhetők el. Kattintson ide.

Szállítási határidő 1-2 munkanap, amennyiben a termék van raktáron. Készlethiány esetében a Felhasználó tájékoztatásra kerül a termék várható érkezéséről és annak ismeretében dönt a megrendelés megtartásáról, vagy esetleg a törléséről. Ünnepnapokon, kiemelt eseményeken (pl. Karácsony, Black Friday stb.) a futárszolgálat által vállalt kiszállítási határidő megnövekedhet. A Szolgáltató a szállítással kapcsolatosan tudomására jutott információkat a lehetősége szerint a leghamarabb megosztja a Felhasználóval.

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

6. Elállási jog

6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivétel ez alól a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget, továbbá kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, és meg nem győződött róla, hogy a termékben kár nem keletkezett, szett-kiegészítők esetében hiánytalan.

A vételár visszatérítés minden esetben banki átutalással történik.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.

Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.

Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.

Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.

A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

7.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Daymus Webshop és Média Kft.

Levelezési cím: 2112 Veresegyház, Fő út 17

Telefonszám: +36 (30) 628 4312

E-mail cím: ugyfelszolgalat@ajandekbigyo.hu

8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Daymus Webshop és Média Kft.

Levelezési cím: 2112 Veresegyház, Fő út 17

Telefonszám: +36 (30) 628 4312

E-mail cím: ugyfelszolgalat@ajandekbigyo.hu

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Központi telefonszám: +361 488 2186

Fax: +361 488 2131

9. Egyéb

9.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

9.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

9.3. Adatvédelmi szabályzat

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: https://ajandekbigyo.hu/aszf-adatvedelem?tab=privacy_policy

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017. január 02.

1. Adatvédelmi tájékoztató

 

Jelen tájékoztató a www.ajandekbigyo.hu címen elérhető honlaphoz kapcsolódó adatkezelésekre érvényes és vonatkozik. Adatkezelőnek jogában áll a szabályzatot egyoldalúan módosítani, az új szabályzat életbe lépését megelőzően - minimum 10 nappal - kötelezően tájékoztatja a felhasználókat annak módosulásáról. Azt követően a felhasználó dönti el a módosítás elfogadását, vagy a regisztráció törlését igényli.

Az adatkezelési szabályzat hatálya nem terjed ki azon adatkezelésekre, amelyek a honlapon megjelenő harmadik személy(ek) hirdetéseihez, nyereményjátékaihoz és minden egyéb megjelenéshez kapcsolódnak.

2. Az Adatkezelő, a Futárszolgálat és a Felhasználó meghatározása

Adatkezelő: a honlap Információk / Elérhetőség menüben feltüntetett szolgáltató.
Cégnév: Daymus Webshop és Média Szolgálató Kft. (2112 Veresegyház, Fő út 17/A)
Adatkezelési nyilvántartási szám: folyamatban


Futárszolgálat: az adatkezelő szerződött szállítmányozási partnere, aki a felhasználó által megrendelt termékeket leszállítja.
Cégnév: Magyar Posta Logisztika Zrt.
Cégnév: GLS General Logistics Hungary Kft.

Felhasználó: honlapot látogató magánszemély, vagy cég, aki a szabályzatnak megfelelően regisztrált és a weboldal szolgáltatásait igénybe kívánja venni.

3. Az adatkezelés célja és jogalapja

Az adatkezelés elsődleges célja az Általános szerződési feltételekben részletezett szolgáltatás biztosítása, valamint a www.ajandekbigyo.hu honlap felhasználói adatbázisának építése (közösségépítés), az adatok marketing és statisztikai célú felhasználása, továbbá a szolgáltatásokat használó felhasználók azonosÍtása. Az adatkezelés automatizált informatikai rendszeren keresztül, emberi beavatkozás nélkül történik.

Az Adatkezelő jogosult a regisztrált felhasználók számára e-mail formájában a szolgáltatással összefüggő tájékoztató leveleket küldeni (megszűnés, fizetési, szállítási feltételek módosulása, felhasználási feltételek, adatvédelem módosulása esetekben). A regisztráció során a felhasználóknak joga van eldönteni, hogy kér e az Adatkezelőtől e-mail formájában hírlevelet - amely tartalmazhat kizárólag marketing célú hirdetéseket is. A Felhasználónak a hírlevelekről bármikor joga és lehetősége van leiratkozni, a hírlevelek alján tájékoztatottak szerint.

A felhasználók azonosítása, célja:
- Regisztráció során személyes és marketing irányú adatok megadása az űrlapon,
Célja: felhasználók adatainak azonosítása, számlázás és házhoz szállítás teljesítése, statisztikai kimutatások készítése, ismerősök gyűjtése, velük való kapcsolattartás.

- E-mail cím / felhasználói név és jelszó megadása bejelentkezéskor történő azonosításra,
Célja: felhasználók belépési jogosultságának ellenőrzése.

- Név és e-mail cím megadása a hírlevélre történő feliratkozáskor,
Célja: e-mailben történő tájékoztatás akciókról, kedvezményekről, új szolgáltatásokról.

Az adatkezelés jogalapja minden esetben a felhasználók hozzájárulása. A látogató felhasználók személyes adatok megadása nélkül tekinthetik meg a weboldalt. A weboldal szolgáltatások teljes jogú igénybevételéhez regisztráció szükséges. A regisztrációs adatlapon a kötelezően megadandó adatok a weboldal szolgáltatásainak igénybevételének a feltétele, a nem kötelező adatok az adatkezelő marketing és statisztikai irányú tevékenységeit segítik elő.

4. Az adatok megjelenése

A megadott adatok nyilvánossági fokozatáról - néhány adatot kivéve - a felhasználó hoz döntést, azaz, hogy pontosan melyik adatait és kik láthatják. Az Adatkezelő kizárólag a felhasználó által nyilvánosságra adott adatait jeleníti meg a honlapon.


Bizonyos adatok megtekintése kizárólag a regisztrációt követően nyer jogosultságot.

A regisztrációkor kötelezően megadott egyes adatok nem módosíthatóak, kivéve ha a Felhasználó ezt e-mail formájában nem kéri a szolgáltatótól. Az Adatkezelő a felhasználói nevet még kérésre sem tudja megváltoztatni.

Az Adatkezelő minden esetben fenntartja a jogot magának, hogy a regisztráció / felhasználói adatlap tartalmát megváltoztassa, adatmezőket töröljön, vagy újabb adatmezőket hozzon létre. Az új adatlap életbe lépését megelőzően - minimum 10 nappal - kötelezően tájékoztatja a felhasználókat annak módosulásáról.

5. Adatbiztonság

A személyes adatok kezelése minden esetben a mindenkor vonatkozó és hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően történik.

A honlap rendszere a böngészés során az IP-címet, a böngésző típusát, illetve a hozzárendelt 'cookie' azonosítót naplózza. Ezen adatok a honlap karbantartásához, statisztikai adatainak kimutatásához, a honlap fejlesztéséhez kerülnek tárolásra és feldolgozásra.

Az Adatkezelő a megadott adatokat bizalmasan kezeli, harmadik fél számára - a törvényben előírt kötelezettségeken, valamint a Felhasználási feltételekben *(kivételek) részletezett esetektől eltekintve - semmilyen esetben át nem adja. A felhasználók átlal megadott adatokat védett környezetben tárolja sé technikai, valamint szervezeti megoldásokat alkalmaz annak érdekében, hogy azokat illetéktelenek ne ismerhessék meg.

* kivételek:
- Az Adatkezelő a Felhasználó által megrendelt termékeket a Magyar Posta Zrt. partnerével juttatja a felhasználóhoz, így a kézbesítéshez minimálisan szükséges felhasználói adatokat (név, lakcím, telefonszám) a futárszolgálatnak átadja.

Az Adatkezelőt semmilyen felelősség nem terheli, felelősségre nem vonható, amely a Felhasználó saját adatainak nem megfelelő védelméből eredően harmadik személy(ek) birtokába jut.

6. Az adatkezelés időtartama

Az adatkezelési szabályzat nincs időtartamhoz kötve, mind addig érvényes, illetve vonatkozik, amíg a www.ajandekbigyo.hu honlap működik, valamint az Adatkezelő és a Felhasználó egymással üzleti kapcsolatot tartnak fent.


A Felhasználó által létrehozott felhasználói fiókot kizárólag az Adatkezelő joga törölni. A Felhasználó - amennyiben már nem tart igényt a honlap hozzáféréséhez - úgy az Információk / Kapcsolatfelvétel menüponton keresztül kérheti a fiókja törlését, melyet az Adatkezelő az igény kérését követően 72 órán belül elbírál és teljesít. Amennyiben a Felhasználónak bármilyen elmaradott kötelezettsége, tartozása van, úgy a fiókja nem kerül törlés alá, amíg azt nem rendezi.

7. Adatokkal való visszaélés, felelősség

A Felhasználók az oldal szolgáltatásainak használata során tudomásukra jutott más felhasználók adatait kötelesek üzleti titokként kezelni és nem áll jogukban azt az érintett előzetes hozzájárulása nélkül mások számára semmilyen módon - fórum, üzenőfal, e-mail egy fel nem sorolt helyek - nyilvánossá tenni. Amennyiben bárki tudomására jut, hogy az adataival az előzetes hozzájárulása nélkül visszaéltek, nyilvánosság elé helyezték, úgy ezt az Adatkezelő felé jelezheti, aki ennek megfelelően megteszi a szükséges lépéseket. Az Adatkezelő - lehetősége szerint - az adatokat eltávolítja, felszólítja a Felhasználót a jogsértő magatartás befejezésére, majd a legvégső esetben jogi útra helyezi a jogsértő Felhasználó felelősségre vonását. A jogsértő eljárás során az Adatkezelő együttműködik az illetékes hivatallal a jogsértés mielőbbi megszüntetése és a jogsértő személy(ek) felelősségre vonása érdekében.

8. Jogérvényesítés

A felhasználók észrevételeikkel, panaszaikkal fordulhatnak az adatkezelőzöz, aki lehetőségei szerint mindent megtesz az esetleges jogsértések megszüntetése és orvoslása érdekében.

Panasz, jogorvoslati lehetőség:
Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C
Postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.
Telefon: +36 (1) 391 1400
Email: ugyfelszolgalat@naih.hu

9. Vonatkozó jogszabályok

1992. évi LXIII. törvény - a személyes adatok védelmére és a közérdeklő adatok nyilvánossága
2001. évi CVIII. törvény - az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások

 

Jelen Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat hatályba lépésének ideje: 2017. január 02.

Webáruház készítés